lauantai 4. lokakuuta 2014



Alunperin tarkoituksena oli että locostilla olisi ajettu Botniaringin radalla tiistaina 23.9. ja perjantaina 3.10. Tiistain testiajo onnistui kylmästä säästä huolimatta ja radalla päästiin vähän ajamaankin. Vikoja löytyi autosta ja niiden etsiminen oli tarkoituksena kun itse rakennetusta autosta on kyse. Auton testaus lopetettiin konetilasta kantautuneen kolinan vuoksi. Kolinan takia päätettiin että autoon vaihdetaan etanolimoottori, jotta päästään radalle perjantaina 3.10.
Radalta kuva.

 

Viime viikon ja tämän viikon aikana saatiin etanolimoottori kiinni autoon, mutta matkalla olleiden vastoinkäymisten takia ei ehditty saada autoa siihen kuntoon, että sillä olisi radalla uskaltanut ajaa. Eilen moottori on sisäänajettu ja sitä on säädetty koulun dynamometrissä. Vähän kokeiltiin autolabrojen pihassa pyörähtää kun ensin suljettiin parkkipaikalle pääsy muulta liikenteeltä.


Koliseva bensiinimoottori on purettu ja vika on todettu. Kampiakseli menee hiontaan ja yksi kiertokanki täytyy uusia tai AR-porata.

Suunnitteluryhmällä on työn alla turvaverkko, joka on lähes ompelua vaille valmiina.
Turvaverkon sommittelua ompelemista varten.

Kaasumoottoriryhmä on tutkinut Megasquirtin kytkentäkaaviosta moottorinohjaukseen tarvittavia antureita ja niiden paikkoja. Myös aiempien ryhmien raporteista on kaivettu tietoa. Kaasumoottorin kiinnityksiä on hahmoteltu uuteen runkoon.

Alustaryhmä on suunnitellut ja aloittanut toteuttamaan iskunvaimentimien kiinnitystä. Kaasumoottoriautoon on soviteltu perää kiinni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti