perjantai 19. joulukuuta 2014

Noniin! Vuosi alkaa olla lopuillaan ja on aika päivittää blogia. Edistystä ollaan saatu aikaan jonkin verran, kuten:

  • Etu- ja takanapojen pulttijakomuutokset.
  • Perä on purettu, huollettu, kasattu uudelleen ja asennettu paikoilleen.
  • Kaasupullon kiinnikkeet on valmistettu Seinäjoen ammattikorkeakoulun konelaboratoriossa piirustusten pohjalta.
  • Etanolikäyttöisen moottorin lambda-arvot on saatu näyttämään oikeita lukemia, jolloin pääsemme viimein säätelemään autoa tehodynamometrissä.
  • Sähköjohdotuksia on siistitty ja paranneltu huomattavasti.
  • Bensiinikäyttöisen moottorin kampiakseli, sekä kiertokanget on luovutettu Seinäjoen Moottorihiomolle.
  • Kaasuautoon tulevat jarrusatulat ovat lasikuulapuhallettu, hoonattu, sekä maalattu.
  • Kaasuauton eturipustuksien ja rungon heftit ovat viimeistelyhitsattu.


Ennen joulunviettoon lähtemistä kartoitamme ja suunnittelemme ensivuoden alkuviikkojen tulevia parannuksia, joita ovat mm.

  • Ulkoasun parannukset
  • Kierroslukumittarin toimimattomuuden takia kierroslukusignaali vahvistettava.
  • Etanolikäyttöisen moottorin ruiskuohjauksen säätö tehodynamometrissä.


Tärkeimpiä tulevia hankintoja ensivuodelle on tiedossa seuraavanlaisia:

  • Jarrutarvikkeet (jarrupääsylinteri, teräspunosletkut, korjaussarjat ym.)
  • Ohjaustarvikkeet (ohjausvaihde, ohjausakseli, irroitettava ratti)
  • Iskunvaimennus (coilover)
  • Istuin (sis. turvavyöt)
  • Turvakaaret


Osat jotka suunnittelemme ja valmistamme itse

  • flektin kannake
  • vaihdekepin koristekehys
  • etusäleikkö
  • termostaattikotelo
  • viimasuoja
  • puslat
  • jarrumännät


Eturipustuksen hitsisaumaa 

Kaasuauton kaasusäiliö

Perän istuttelua

Etanolikäyttöinen tehodynamometrissä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti