Vaikka
Project CARS myöhästyisikin edelleen, niin Project Locost etenee kohti sulia asvalttisuoria. Otimmekin kokeiluun projektia vauhdittamaan nettipohjaisen
producteev-projektinhallinnan, jonka
pitäisi selkeyttää ajantasaista tiedonvälitystä sekä toimimaan pohjana
järjestelmälliselle ja tavoitteelliselle etenemiselle.
Ennen hiihtoloman alkua tilasimme kaasurungolle heilahduksenvaimentajat, jotka tutummin kantavat nimeä ”iskarit” sekä
varsinaiset iskunvaimentajat eli jouset ulkomaiselta toimittajalta
RallyDesignilta. Hankimme myös toisen vaihdelaatikon yksityiseltä myyjältä vauhdittamaan runkojen kisakuntoon kirimistä.
Etanolirunkoon saimme
Automecalta lahjoituksena pari
Citröenin moottoria
purettavaksi, joista toivon mukaan voimme hyödyntää pisteosia tai jopa
isompiakin kokonaisuuksia. Pesimme kyseiset moottorit ja asetimme ne moottoripukeille odottelemaan hiihtolomien päättymistä samalla siivoten autolaboratorion tiloja.
Hiihtolomien aikana saimme etanolirunkoon Esko Heinosen opinnäytetyönä suunnitteleman ja valmistetun sammutusjärjestelmän. Puoliautomaattinen sammutusjärjestelmä tuleekin muuttamaan muutamia seikkoja jotka on otettava huomioon muun tekniikan osalta.
Lahjoituksena saatuja moottoreita alettiin purkamaan heti hiihtolomien jälkeen, kun samaan aikaan saimme
Automecalta lahjoituksena
öljynsuodattimia, öljypohjantiivisteitä ja kannentiivisteitä, sekä
Autoasi Seinäjoki lahjoitti meille moottori-öljyä edistämään projektiamme.
Kampiakselin saimme hetkeksi takaisin tarkasteluun
Seinäjoen Moottorihiomolta, jotta voisimme etsiä uutta sopivaa kiertokankea tai mahdollisesti koko sarjaa, sillä yksi kanki oli vaurioitunut voiteluhäiriön seurauksena niin ettei sitä voitaisi enää korjata. Kävimme metsästämässä uusia kiertokankia
Seinäjoen Autopurkamolta, mutta emme tällä metsästysretkellä saaneet sopivaa saalista.
Etanoli/Bensarunko:
- Konepeiton taivutukseen valmistettu vastimet ja peltiä taivuteltu muotoonsa
- Paisuntasäiliöstä laadittu uudet piirustukset alumiinisille osille ja lähetetty Seinäjoen ammattikorkeakoulun konelabraan valmistettavaksi
- Paisuntasäiliön korkkia aloitettu suunnittelemaan
- Vanhempi vaihdelaatikko kasattu ja siirretty kaasurungon käyttöön
- Toinen uusi (käytetty) vaihdelaatikko puhdistettu sisäisesti ja vaihdevivuston toimintaa parannettu
Kaasurunko:
- Kaasupullon kiinnitykset tehty valmiiksi
- Vanhemman rungon vaihdelaatikkoa sovitettu kaasumoottoriin
- Turvakaaria aloitettu mietiskelemään
- Takajarruja aloitettu suunnittelemaan
- Alustasarja saapunut
|
Konepeitto taivutettuna |
|
Uusi (käytetty) vaihdelaatikko |
|
Paisuntasäiliön harjoitusversio |
|
Konepeiton taitospalat |
|
Takajarrut mietinnässä |
|
Vanhempi vaihdelaatikko sovittelussa kaasumoottoriin |
|
Kaasupullon pultattava kiinnike |
|
Alustasarja |
|
Sammutusjärjestelmän säiliö |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti