|
Ruotsin tentin jälkeen |
Tenttiviikot vievät monesti mehut mehukkaimmastakin mehu maijasta tai matti meikäläisestä, joihin liittyen ensimmäinen kuva voi antaa osviittaa. Nyt opintojakson vaihtuessa projektipajatoiminta muuttuu lukujärjestysteknisesti kapeammaksi ajanjaksoksi, mutta samalla toisaalta vapautuu tilaa, jota kukin projektiin osallistuja voi myös käyttää oman harkintansa mukaan.
Myöskään autohommissa, kuten monessa muussakaan toimenkuvassa kaikki ei aina kestä ja syynä tähän voi olla väärinkäyttö, puutteellinen suunnittelu, väsyminen tai vaikkapa vallitsevat olosuhteet. Vastoinkäymisistä huolimatta Projektipajat® luovat monille sopivan toiminnallista vastapainoa teoreettiselle opiskelulle.
Kampiakselin ja kiertokankien tilanteen kanssa onkin juuri tainnut käydä pieni väärinkäsitys tiedonkulussa > jatkossa pyrimme hoitamaan puhelinsoitot paremman kuuloaistin omaavan henkilön välityksellä. Eli kampiakseli ja kiertokanki olisivat sittenkin koneistettavissa/kunnostettavissa, joten toimitimme ne
Seinäjoen Moottorihiomolle työstettäväksi, jotta saisimme mahdollisimman pian ruveta kasailemaan
Citröenin bensamoottoria.
Lakeuden Hydrolta hankimme puolestaan tarpeellisia stefoja, eli aksiaalitiivisteitä sekä muuta pien hilpettä uuden vaihdelaatikon tiivistykseen.
Sammutusjärjestelmään on myös suunniteltu pienoisia parannuksia ja näitä toteutuksia varten pyrimme hankkimaan varaosia.
Alumiiniset paisuntasäiliön seinämät on saatu
Seinäjoen ammattikorkeakoulun konelabralta ja paisuntasäiliön korkin suulaketta sorvattu kohti määränpäätään, suoritamme kuitenkin alumiinihitsauksen opettelua ennen virallisten kappaleiden kasaamista.
Pakosarjan laipasta valmistettu raakaversio, joka saatiin
Seinäjoen ammattikorkeakoulun konelabran levytyökeskukselta. Tästä on nyt tehty myös 2. versio, jossa mitoituksia paranneltu.
Turvakaaria varten tarvitsemme putkentaivuttimen, jota alamme suunnittelemaan/valmistamaan lähiaikoina.
Etanoli/Bensarunko:
- Alumiiniset paisuntasäiliön palaset valmiina
- Paisuntasäiliön täyttökorkkia aloitettu valmistamaan sorvin käyttöä samalla opetellen
- Sammutusjärjestelmän muokkausta
- Kytkimen luistoa eliminoitu muokkaamalla irrotushaarukkaa
- Vaihdelaatikkoihin vaihdettu vuotavat stefat
- Pakoputken kannakkeita taivuteltu
Kaasurunko:
- Vaihdelaatikkoa sovitettu kaasumoottorin kanssa runkoon
- Putkentaivuttimen suunnittelu/valmistus lähiaikoina
- Alustasarjan säätöön tehty säätötyökaluja ja alustasarjaa soviteltu paikoilleen
- Pakosarjan laipasta valmistettu raakaversio, joka saatiin konelabran levytyökeskukselta. 2. versioon parannuksia mitoiteltu.
- Vauhtipyörän keventämistä suunniteltu
Lisäksi lisänä hieman CAD-mallinnuksen kuvia.
|
Kynäjousi, eli coilover sovituksessa |
|
Pakosarjan laipan CAD-mallinnus |
|
Pakosarjan laipan raakaversio |
|
Vaihdelaatikon kuoria aloitettu muokkaamaan väistämään runkopalkkeja. |
|
Iskarin säätötyökalu CAD-mallinnus |
|
Iskarin säätötyökalut konelabran laser-leikkurilta tulleena |
|
Paisuntasäiliön palapeli |
|
Flektin kannakkeen CAD-mallinnus |
|
Taka-akselin säätöpalojen CAD-mallinnus |
|
Valmistettavien jarrumäntien CAD-mallinnus |
|
Pakoputken ja kannakkeiden CAD-mallinnus |
|
Päävirtakytkimen CAD-mallinnus |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti