Tieto projektista
Tässä hieman tietoa Seinäjoen ammattikorkeakoulun projektista, jossa rakennamme Locost kilpa-autoa.
Olemme rakentamassa Locost kilpa-autoa osana Seinäjoen ammattikorkeakoulun projektipajaopintoja®. Locost projektipajojen tarkoituksena on tuottaa sääntöjen mukainen ja kilpailukykyinen Locost-luokan kilpa-auto. Projekti etenee auto- ja työkone insinööriopiskelijoiden projektipajoissa, joissa tutkitaan, suunnitellaan ja toteutetaan projektin osa-alueita.
Locost on luokka Lotus Seven -tyyppisille putkirunkoisille urheiluautoille. Historic Race Finland tarjoaa näille autoille mahdollisuuden kilpailla omana luokkanaan samoissa lähdöissä van Diemen SR Sportien ja SS1300 -autojen kanssa. Kilpailuihin hyväksytään autot, jotka ovat kaikilta osin Locost Finlandin sääntöjen mukaisia ja kyseisten sääntöjen mukaan katsastettuja. Locost kilpa-autot ovat yksi AKK-Motorsport ry:n, joka on suomalaisen autourheilun kattojärjestö, alaisuudessa toimiva ryhmä, jossa Historic Race Finland toimii ja järjestää kilpailuja Suomessa. Suomessa ajetaan neljä kaksi päiväistä kilpailua, joten yhden kauden aikana tulee ainakin kahdeksan kilpailua/harjoittelu lähtöjä. Kilpailut toteutetaan moottoriradoilla, joita ovat Kurikassa sijaitseva Botniaring, Vetelissä oleva Kemoran moottorirata, Hämeenlinnassa oleva Ahveniston moottorirata sekä Alastaron moottorirata.
Locost projektipajat on jaettu useaan eri osa-alueeseen, jotka toimivat itsenäisinä projektipajoina, tehden yhteistyötä keskenään ja vastaten tuloksista johtoryhmälle. Johtoryhmä raportoi ohjausryhmälle, joka koostuu Seinäjoen ammattikorkeakouluntekniikan henkilökunnasta.
Jokaisella projektipajalla on ohjaava opettaja. Projektipajoille tehdään projektipajasopimukset ja määritetään tavoitteet ja aikataulu. Kaikkien projektipajojentoiminta alkaa projektisuunnitelman laatimisella. Projektipajoista saatavat opintopisteet vaihtelevat käytettyjen tuntimäärien mukaan.
Jokaisesta projektipajasta pidetään päiväkirjaa, johon kirjataan viikoittain työt ja tekijät.
lauantai 1. marraskuuta 2014
Perän väärän pulttijaon korjaamiseksi suunnitteluryhmä teki muutos adapterit pyörän napohin ja alustaryhmä on sovitellut näitä adaptereita paikoilleen.
Viinamoottorin säätöjen kanssa on edelleen ongelmaa ja ratkaisuja etsitään.
Kaasumoottori ryhmä on alkanut suunnittelemaan sähköjä ja varmistanut aiemmin löydetyn laturin toiminnan.
Tuulilasista on tehty malliversio joka tullaan toimittamaan tuulilasin valmistajalle.
Turvaverkon liimaukset on saatu valmiiksi ja seuraavaksi se tullaan viemään ommeltavaksi.
Parin viikon päästä projektissa aloittaa uusi vuosikurssi, joka tulee vuoden loppuun asti tekemään projektia yhdessä nykyisten kanssa. Jokaisen ryhmän tehtävänä on tehdä uusille projektilaisille toimintasuunnitelmat oman alueensa osalta.
Lisää päivitystä taas asioiden edetessä.
info flexfuel muutossarja is best thanks for alll ":)
VastaaPoista